Het stempelen is begonnen

31 juli 2018 - Veldhoven, Nederland

Vandaag, 31 juli , zijn Jac en ik samen met Jacqueline en Inge naar Vessem gefietst. Eerst naar de Jacobs Hoeve waar de koffie heerlijk smaakte en we een beetje konden uitzweten vanwege weer een heel warme dag. Daarna nog even in de wereldwinkel gekeken. De dames van de koffie hadden voor ons een bezoek aan de pelgrimshoeve Kafarnaum geregeld en daar zijn we toen naar toe gefietst.

Het was een heel leuk bezoek, geheel vrijblijvend waar we de nodige uitleg, tips en mooie verhalen over de pelgrimstocht te horen kregen. Later schoof ook Pater Fons nog aan, de grondlegger van deze hoeve. Eerst woonde daar een zestal Paters en toen Pater Fons alleen overbleef richtte hij daar een overnachtingsplaats op waar pelgrims kunnen overnachten en vertrekken op hun Camino en uiteraard de zegening op een goede afloop mee krijgen.

Tegelijk met pater Fons schoof ook nog een echtpaar aan die op de fiets onderweg waren van Beekbergen, Gelderland, daar bleven overnachten om morgen verder te fietsen naar Antwerpen. Zij was in de 70 en hij was 80 jaar. Petje af.

Wij kochten daar ons stempelboekje en een pin met daarop de schelp afgebeeld. De schelp zelf om aan de fiets te bevestigen had ik al in Santiago gekocht toen we daar waren tijdens onze vakantie. Ik weet nog dat ik toen dacht " ik koop het nu hier in Santiago en breng hem in september weer terug".

Met de aanschaf van ons stempelboekje hebben wij ook onze eerste stempel binnen en is onze reis officieus begonnen of toch in ieder geval kunnen we vanaf morgen zeggen dat we volgende maand feitelijk starten.
Het was een interessant en leerzaam bezoek en de zin om daadwerkelijk te vertrekken is weer wat groter geworden.

1. Audrey thijssen:
    6 augustus 2018
    Wij willen jullie heel veel fietsplezier wensen. Kei gaaf dat jullie dat gaan doen!

Groetjes John en Audrey
    Fenne en Isa ❤
  2. Eveline:
    7 augustus 2018
    Heel veel succes en plezier!
    Groetjes Jochem & Eveline
  3. Harrie en Truus:
    9 augustus 2018
    Hoi jac en Jos.
    heel veel fietsplezier en mooi weer gewenst.Doe het op je gemak zodat je ook van het landschap kunt genieten.
  4. Jos:
    20 augustus 2018
    Jos en Jack , goeie reis en geniet er van. Groet Jos
  5. Jan van Hoef:
    22 augustus 2018
    Succes met jullie tocht , hou in gedachten het gaat om de tocht en niet het aankomen.