26e etappe Palas de Rei

26 september 2018 - Palas De Rei, Spanje

Het was vanmorgen weer heel koud toen we vertrokken. De nevel hing in de dalen en de zon was nog niet bij machte deze te verdampen. Eerst kregen we een stukje afdaling waarna het 40 km lang heel onregelmatig was, stukje klimmen, stukje steiler klimmen, stukje afdalen en meteen een steile klim. Je kwam niet in je ritme en dat maakte het een heel vervelend stuk. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat wij een beetje vermoeid raken na zoveel dagen inspanning en het soms wat minder gaat. De dorpjes die we tegen kwamen stelden ook niet zo veel voor maar de uitzichten zijn en blijven prachtig en vervelen nooit.

Portomarin is wel weer zo'n mooi stadje en daar hebben we in de kerk ook onze stempel gehaald. Daarna onze lunch genoten. De route is hier wat regelmatiger en daardoor wat gemakkelijker. Opvallend is het aantal lopers hier. Het is een mooie looproute met verschillende gelegenheden om iets te drinken of wat te rusten. Veel van de lopers lijken scholieren/studenten die als werkstuk de Camino hebben en nu een stuk vande Camino lopen. Velen van hen lopen dan ook niet op het voetpad maar midden op de weg.

Op de borden zien we dat Santiago erg dichtbij komt en dat geeft moed om door te gaan.
Om 15.00 uur komen we aan in Palas de Rei, de laatste etappeplaats voor Santiago.
Om maar eens een liedtekst aan te halen " we zijn er bijna "

Morgen meer,

Groet,
Jac en Jos

1. Joyce:
    26 september 2018
    Wat spannend om bijna op plaats van bestemming aan te komen, super stoer! Nog even volhouden! 💪
  2. Bernadette:
    26 september 2018
    Geniet van jullie laatste rit en de aankomst in Santiago. Zal wel een heerlijk gevoel zijn.
  3. Kees Lavrijsen:
    26 september 2018
    DE LAATSTE LOOTJES !!!!!!!
  4. Jos Rasing:
    26 september 2018
    Met veel belangstelling jullie tocht gevolgd. Het zal een hele belevenis zijn morgen in Santiago aan te komen. Prachtig gedaan. En goede thuisreis ! !
  5. Bianca:
    26 september 2018
    Geweldig. Bijna op plaats van bestemming. Fijne tocht morgen.
  6. Monique:
    26 september 2018
    Dat hebben jullie dan toch maar mooi geflikt samen, een reis om nooit meer te vergeten.....maak er een bijzondere dag van morgen......ik zal aan jullie denken.
    Liefs Monique xx
  7. Henk van der Wijst:
    26 september 2018
    Succes voor deze laatste etappe. Elke dag prachtige foto’s en mooie tekst. Elke keer zeer positief, jullie hebben genoten.
  8. Marcel:
    27 september 2018
    Mooie plaatjes die voorbij komen. Succes met de laatste etappe &g eniet er nog even van. Een goede reis terug!
  9. Aloys en Rieky Sandkuijl:
    27 september 2018
    Veel succes met de laatste etappe en een goeie terugreis. Veel dank voor de leuke, amusante en ook indrukwekkende verslagen. Erg mooi om te volgen.
    Die Sandkuijlen flikken het toch maar weer!
  10. Riek:
    27 september 2018
    Heel veel succes morgen voor de laatste rit en geniet van alles wat nog komen gaat de laatste dagen en toto ziens😥😥🚲
  11. Hannie vd Vleut:
    Jullie zijn er bijna.
    Toppie veel plezier en geniet ervan.
    Wordt voor ons ook afkicken was zo leuk om te lezen!!!!
    Gr Hannie en Jos
  12. Stef Coolen:
    27 september 2018
    Nog even doorzetten, Jos en Jac! Een geweldige prestatie. Het was een genoegen over jullie fietsbelevenissen te mogen lezen. Wat zal het mooi zijn om het zelf later allemaal nog eens terug te lezen!
    Als éénkoppig redactielid van de OLD NEWS zou ik het voor de OldStars geweldig vinden, als je in ons contactorgaan over een tijdje nog eens kort terugblikt met wat foto's!! Ik zie het wel eens komen!
    Succes met de laatste etappe, goeie reis terug en tot gauw op De Korze!!