27e etappe Santiago de Compostela

27 september 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

We zijn er. De focus heeft de hele dag gelegen bij Santiago. Zover gekomen en nu moet het gebeuren.
Vanmorgen werden we wakker met onweer en dreigende luchten. Na het ontbijt, als we op de fiets stappen vallen er een paar druppels maar gelukkig blijft het daar voorlopig bij.
Wel worden de wegen glad getuige een valpartij van een fietster voor ons. Gelukkig niets ernstigs. Gelijk een waarschuwing. In Boente bezoeken we nog een mooi klein kerkje en halen onze voorlaatste stempel.

Daarna houden we de borden nauwlettend in de gaten. Het schiet op tot ongeveer 9 km voor Santiago waar we weer een klein wegje worden ingestuurd, vol met lopers en rete steil.
Uiteindelijk vinden we het bord Santiago. Foto's maken van ons en van een aantal anderen en dan naar het plein bij de kathedraal. We rijden samen hand in hand het plein op tot het midden, geven elkaar een high five en zeggen tegen elkaar " goed gedaan man"
Was best emotioneel.

In hotel Mexico drinken we er een paar pilsjes op en regelen het transport van de fietsen en bagage.

Daarna nog even ruim een uur in de rij staan voor de laatste stempel en het Certificado De Distancia.

Het is volbracht. Wat nu nog komt is een toegift.

Morgen meer.

Groet,
Jac en Jos

1. Joyce:
    27 september 2018
    Wat goed! Gefeliciteerd! Geniet van jullie prestatie, heel knap!
  2. Johan Ceelen:
    27 september 2018
    ProficIat heren, zeer knap gedaan en goeie terugreis!
  3. Anja en Rinus:
    Mannen!!!!
    Proficiat. Geweldige prestatie.
    👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍
    Groeten en nou 🍻🍻🍻🍻🍻
  4. Audrey thijssen:
    27 september 2018
    Nou, ik ben trots op jullie! Zit hier ook met tranen in mijn ogen. Geweldige prestatie! Ik heb genoten van jullie verhalen. Dikke kus van ons. Xxx
  5. Jeroen:
    27 september 2018
    Wat een bijzondere en emotionele tocht moet dit zijn geweest. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet er samen nog van en we horen graag jullie verhalen binnenkort.
  6. Daniëlle van den Heuvel:
    27 september 2018
    Super gedaan 👍🏻👍🏻 ome Jos en ome Jac. Leuk om jullie ervaringen te lezen. En de foto’s niet te vergeten.
  7. Monique:
    27 september 2018
    Gefeliciteerd, geloof best dat de aankomst emotioneel was..... krijg er hier kippevel van.
    Een hele prestatie en nu genieten van een potje bier en lekker uitrusten.👍🏻👍🏻👍🏻😘
  8. Bernadette:
    27 september 2018
    Yesss! Gehaald! Wat een ontzettend fijn gevoel moet dat zijn geweest. Geniet ervan! Heel trots op jullie😘
  9. Kees Lavrijsen:
    27 september 2018
    RETE GOED MANNEN! Geweldige prestatie. Goede thuiskomst.
  10. Riek:
    Geweldig proficiat Jos en Jac gehaald ook van riek Duncan 👍👍☝☝☝☝
  11. Leny:
    27 september 2018
    Een hele mooie prestatie ik ken jullie gevoel, aankomen op het plein en weten hier heb ik het voor gedaan
  12. Leo Bogaerts:
    27 september 2018
    Goed gefietst . Emoties geven de beleving weer. Proficiat met de prestatie.
  13. Aloys en Rieky Sandkuijl:
    27 september 2018
    Super! Proficiat beide voor een geweldige prestatie!
  14. Stephan Sandkuijl:
    Geweldige prestatie, proficiat
  15. Lucien:
    27 september 2018
    Gefeliciteerd Jac en Jos, geweldige prestatie fietsend van Veldhoven naar Santiago.
    Fijne terug reis en welkom thuis.
  16. Dirk-Jan:
    28 september 2018
    Tocht volbracht!! Super goed gedaan!! Moet een geweldig mooie reis geweest zijn als ik de verhalen lees en foto's bekijk.
  17. Toon:
    28 september 2018
    Proficiat met het behalen van jullie doel. Proost.
  18. Piet van der Aa:
    28 september 2018
    Hartstikke knap. En zo te zien en te lezen hebben jullie hier ook geweldig van genoten. Goed gedaan mannen. Top.
  19. Toos:
    28 september 2018
    Gefeliciteerd BROERS (dat mag in hoofdletters) geweldig, goed gedaan, ik wist wel dat jullie het konden volbrengen.💋💋💋
  20. Jan Plugers:
    28 september 2018
    Goed gedaan mannen, ik hoop dat het jullie heeft gebracht wat jullie er van verwacht hebben.
  21. Mia Sandkuijl:
    29 september 2018
    gefeliciteerd met deze prestatie ik doe het niet na, maar heb wel bewondering voor jullie. GEWELDIG
  22. Jan van Hoef:
    29 september 2018
    Gefeliciteerd met het volbrengen van jullie camino.