Welkom op onze reisblog; Het begin van onze camino naar Santiago de Compostela

25 juli 2018 - Veldhoven, Nederland

Welkom op ons reisblog bij Reislogger.

Wij gaan deze website gebruiken om iedereen die wil op de hoogte te houden van onze Camino per fiets vanaf 1 september t/m 1 oktober 2018. Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste reisverhalen en  foto’s. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor de mailinglijst.

Na mijn pensionering eind 2017 heb ik, Jos, het plan opgepakt om de pelgrimstocht naar Santiago de Compostela te gaan doen. Te voet vanuit Nederland is het het ultieme maar gezien mijn knieproblemen geen optie en dus is met de fiets een heel goed alternatief.

September 2018 leek mij een uitstekende tijd om dit te ondernemen en dan was er nog de vraag doe ik het alleen of met anderen. De fietsmaten waar ik diverse tochten mee heb gemaakt de afgelopen jaren zaten of niet in dezelfde levensfase of hadden de reis al ondernomen kortom dat was niet op een lijn te krijgen. Maar er was nog iemand met wie ik deze reis heel graag wilde maken en dat is mijn broer Jac. Hem heb ik dus gevraagd en na een aantal maanden denken en overwegen heeft hij tot mijn grote genoegen uiteindelijk ja gezegd en konden we onze plannen verder uitwerken.

Via Nico van Herwijnen hebben we veel hulp gekregen in de vorm van tips en de routes die we met wat aanpassingen kunnen gebruiken. Dank daarvoor Nico.

Op dit moment liggen de routes klaar, zijn diverse overnachtingen ( in Frankrijk en Santiago zelf) geboekt, is de thuisreis voor ons en onze fietsen geregeld en zijn onze fietsen klaar voor gebruik. De fiets van Jac is een nieuwe Gudereit en die van mij een Stevens, overgenomen van Cor Janssen en voorzien van een nieuwe cassette en ketting, hier en daar een paar nieuwe lagers en uiteraard nieuwe banden, kortom helemaal up to date.

Dus nog wat kleine zaken organiseren, de tassen inpakken en op 1 september is het vertrek.
De bedoeling is om in 29 dagen (incl. Finisterre) en nog 1 dagen in Santiago op 1 oktober naar huis te vliegen en de fietsen en bagage via Soetens transport naar huis te laten transporteren.

Wij kijken er naar uit om deze reis aan te vangen en er van te gaan genieten. Via deze website willen we iedereen die er belangstelling voor heeft informeren met verhalen en foto's en de mogelijkheid bieden ook zelf reacties te plaatsen op deze site.

Met vriendelijke groeten,
Jac en Jos Sandkuijl

1. Leny:
    26 juli 2018
    Ik wil jullie graag volgen op de reis naar Santiago hopelijk wordt het een fantastische reis
  2. Piet van der Aa:
    26 juli 2018
    Jos en Jac, een hele goede reis en veel plezier samen. geniet ervan.
  3. Hanny Sandkuijl:
    26 juli 2018
    Wij willen jullie graag volgen en tevens succes wensen
  4. Monique:
    26 juli 2018
    Veel plezier met de voorbereidingen en goede reis samen.
    Leuk om jullie te volgen!
  5. Kees Lavrijsen:
    26 juli 2018
    Hoi Jos en Jac, mede namens Marion heel veel succes. Wij zullen wel op jullie vrouwen passen. Ben voorzichtig en kom goed thuis.
  6. Ramon:
    26 juli 2018
    Leuk idee, een reisblog maken. Kijk al uit naar de foto's en verhalen!
    Veel plezier!
  7. Toon:
    26 juli 2018
    Succes 😎groetjes toon de voeger zwoeger
  8. Jacqueline Sandkuijl:
    27 juli 2018