9e etappe La Celle St. Avant

9 september 2018 - La Celle-Saint-Avant, Frankrijk

Vanmorgen om 8 uur aan het ontbijt in gesprek met een Frans echtpaar zo goed en zo kwaad als het kan. Kwam erop neer dat ze vol bewondering aan hoorden hoe ver wij fietsten terwijl ze zelf opkeken tegen een trip van naar schatting 30 km langs de Loire.

Het weer van vandaag is net als gisteren, meteen zonnig, in begin wat frisjes maar daarna warm, 26-27 graden.

De eerste 40 km van vandaag tot aan Tours gingen goed.
Net voor Tours zagen we de eerste Caminogangers te voet. Na hun een Bon Camino te hebben gewenst zijn we verder gegaan naar Tours. Eerst langs de Loire, waar het zwart zag van de vele lopers op zondagmorgen. Via de Kathedraal, waar we een stempel hebben gehaald en een stukje van de mis hebben bijgewoond en natuurlijk een kaarsje hebben opgestoken voor onze dierbaren. Toen verder langs het Hotel de Ville, prachtig gebouw.
Hier werden we even opgehouden door honderden motorrijders die onder begeleiding door de stad reden. Imposant gezicht. Door naar de andere rivier van Tours, de Cher. Via deze rivier, een mooi park en een paar eilandjes zijn we de stad uit gereden.
Vergeet ik te vermelden het imposante bouwwerk van het station waar we ook nog onze koffie hebben gedronken.

Even verder zien we op een bordje dat we nog 1447 km moesten afleggen. Strookt niet geheel met onze routeafstanden maar het zij zo. 20 km verder hebben we onze lunch genoten.

Daarna, in Sainte-Maure, nog een Belgisch echtpaar uit Diest ontmoet die ook per fiets onderweg waren naar Santiago. Zij deden wat kortere etappes en dus wat meer dagen.

Daarna door naar onze eindbestemming van vandaag waarin nog wat klimwerk te doen was. Onze komst als afgesproken telefonisch aangekondigd, blijken we toch bij het verkeerde huis te zitten. Komt uiteindelijk goed maar krijgen te horen van onze gastvrouw dat er in een omtrek van 15 km geen enkel restaurant op zondag open is. Hebben wij weer. Goede raad is duur dus toch maar weer op de fiets en heerlijk gegeten bij een Marokkaans restaurant in Sainte-Maure. Ipv 97 vandaag dus 127 km.

Morgen meer

Groet,
Jac en Jos

1. Kees Lavrijsen:
    9 september 2018
    I.p.v. 97 nu 127 km schiet lekker op 👍👍👍
  2. Aloys en Rieky Sandkuijl:
    10 september 2018
    Gaat goed zo te lezen verkeerde huis paar dagen terug verkeerde hotel. Straks verkeerde Santiago.. Maar alle gekheid: Super mannen!