6e etappe Rambouillet

6 september 2018 - Rambouillet, Frankrijk

Toen we vanmorgen wilden vertrekken raakten er nog even aan de praat met de beheerder van het hotelletje en deze raakte toch licht onder de indruk toen hij begreep dat wij de route Saint Jacques aan het rijden waren. Vond ie leuk.

Vandaag wordt het een zware dag, dat voelden wij al meteen in het begin. De klimmetjes worden groter in aantal, venijniger en langer.
Het is kortweg gezegd zo, wij worden met de dag beter maar onze tegenstander (lees parcour) met de dag zwaarder. Maar goed, we zijn er voor gewaarschuwd en hebben het nog niet gehad.

Rond half 11 rijden we langs een begraafplaats als we worden aangesproken door een Fransman. Of wij uit Holland kwamen( had ie waarschijnlijk gezien aan onze kleding).
Toen ons antwoord ja was wees hij ons op het bord bij de ingang van de begraafplaats en wat bleek, hier liggen Vincent en Theo van Gogh begraven. Dat moesten we even zien en toen we de begraafplaats opliepen deden we dat tegelijk met twee gidsen met ieder een groep mensen. Vlug zijn om een foto te kunnen maken. Daarna in de plaats Auvers-sur-Oise gaan kijken waar nog veel meer van Vincent van Gogh te zien was. Tegelijk een stempel gehaald bij het gemeentehuis en een lekker bakkie koffie genomen en weet door.

Voor de rest was het vandaag fietsen geblazen, enkele mooie stukken langs de Oise en over de Seine maar voor de rest veel klimmen. Vandaag hebben we ook de eerste ( miezer) regen gehad, niet veel maar toch. Heel de dag zwaar bewolkt maar op het einde toch weer de zon. Temperatuur was goed om te fietsen, rond de 20 graden.

Rond 13.00 uur onze boterham in de buitenlucht gegeten en rond 15.30 nog een laatste stop voor een heerlijke koude cola.

Komen rond half 5 aan in Rambouillet, toch weer 2 km meer 90 ipv 88, en de route zet ons neer voor het Ibis hotel. Dus wij naar binnen. Zag er leuk uit maar onze naam kwam niet voor in hun computer. Bleek het budget hotel een paar straten terug te zijn. Heb je ervan als je van penning 16 bent.

Lekker gegeten en gedronken bij de Buffalo Grill, naar bed en slapen. Oh nee eerst nog dit verhaaltje doen.

Morgen meer.

Groet Jac en Jos

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thomas Sandkuijl:
    7 september 2018
    Gaat goed heren. Had jullie kopje koffie vandaag ook maar 1 oor?
  2. Zoë:
    7 september 2018
    😂😂😂 Thomas die grap
  3. Anke:
    11 september 2018
    wat moeten jullie al met al toch genieten op jullie ouwe dag:)
    en toch maar weer mooi meegenomen