7e etappe Chateaudun

7 september 2018 - Châteaudun, Frankrijk

Vandaag vertrokken met een koude westen wind en aangezien wij veelal in zuidwestelijke richting reden hadden wij hem tegen. Na ongeveer 1 uur fietsen zagen we in de verte de regen vallen en doordat de wind onze richting op ging kregen we daar een staartje van mee in de vorm van miezerregen. Gelukkig van korte duur. In Chartres begon de zon weer te schijnen.

Kenmerk van vandaag; lange wegen, soms druk, soms rustig, langs open velden, kilometers lang met halverwege Chartres met veel bezienswaardigheden waaronder de kathedraal waarin zich het pelgrims labyrint bevind. Hier lopen mensen al biddend hun pelgrimstocht. Was bijzonder om te zien.

Was het dan voor de rest alleen maar saai. Nee want soms staken we een riviertje over als de L'eur en de Loir wat mooie natuurplaatjes opleverden.

Onze lunch hadden we in een oud bushokje genuttigd en toen we de foto hiervan bekeken was het net Joseph en Maria in de kerststal.

De tocht van vandaag was minder zwaar ( met uitzondering van de klim in Chartres naar de kathedraal) en dus waren we op tijd op bestemming waar we dit keer een uur moesten wachten alvorens in te kunnen checken.

Morgen meer.

Geniet ervan !!
  2. Anja en Rinus:
    8 september 2018
    Hoi Jac en Jos
    Vandaag jullie teislog op mij telefoon gezet. Jaquliene was efkes hier.
    Fijn dat we jullie kunnen volgen
    Goeie reis. En op tijd un 🍻
    Groeten Anja en Rinus