5e etappe Chambly

5 september 2018 - Chambly, Frankrijk

Vanmorgen weer 7 uur wakker, 8 uur ontbijt en half 9 vertrokken
Het was meteen mis. De route stuurde ons de autoweg op. Niet goed dus. Zelf via omweg toch de juiste route gevonden.

10 km verderop, bij Pimprez wilde we water kopen. Helaas. Weer verder op onze route naar Ribecourt stuiten op een wegafsluiting ter hoogte van een vuilstort. Dus terug naar Pimprez en via andere zijde spoor verder. Komen bij een nieuw viaduct over het spoor en na 5 km fietsen zijn we nagenoeg op hetzelfde punt. Wel op de goede route maar nog steeds zonder water in onze bidons. Dus op zoek. Navraag leert ons dat er een supermarkt is ongeveer 2 km terug en na later bleek hemelsbreed 100 meter van de eerste route barree. Maar goed 4× 1,5 liter water voor 68 cent is de moeite waard om voor om te rijden.

Terug naar de route hebben naar schatting 12 km gedaan in 1,5 uur. Geen goed begin wat dan ook de hele dag doorwerkt. Gelukkig is 3/4 Van de route redelijk vlak langs de oevers van de Aisne en Oise. Dat gold niet voor de laatste 20 km waarin behoorlijke hellingen overwonnen moesten worden. We komen dan ook redelijk vermoeid aan in Chambly.

Na opknapbeurt fietsen we nog even naar het centrum voor een paar heerlijke biertjes. Niet te duur als het kan. Na de man 2 affligems moesten we slechts 28 euro aftikken waarna Jos toch nog maar een keer aan de ober vroeg of elk biertje inderdaad 7 euro kosten. Het antwoord laat zich raden.

Daarna lekker gegeten bij een Italiaan, terug naar het hotelletje en slapen. Rest ons te zeggen dat we vandaag 100 km hebben gedaan ipv de 88 die waren gepland en dat we vandaag de zon in de middag weer terug hadden. Dat maakt dit toch weer tot een goede dag.

Morgen meer

1. Monique:
    5 september 2018
    Morgen maar weer water drinken dan 🤔
  2. Kees Lavrijsen:
    5 september 2018
    Vooraf toch maar naar de prijz vragen
  3. Leny:
    6 september 2018
    Bij ieder kerkhof kan je gratis water tanken en ze zijn altíjd open 😁
  4. Riek:
    Test
  5. Aloys en Rieky Sandkuijl:
    6 september 2018
    Jullie zien er toch redelijk fit uit..dat is wel bij meer Sandkuijlen als ze een biertje voor zich hebben staan. 😁