16e etappe Salies-de-Bearn

16 september 2018 - Salies-de-Béarn, Frankrijk

Zware dag vandaag en het venijn zit in de staart.
Allereerst rijden we nog even door het centrum van Mont De Marsan.
Mooi centrum. Daarna verder en de klimmetjes beginnen elkaar op te volgen en worden venijniger van aard.

De koffiepauze hebben we in Larbey, na +/- 30km in een onooglijk tentje gerunt door twee oudere mensen, beide slecht ter been.
Drinken de man 2 kopjes en moeten 5 euro betalen. Lijkt ons een goed adres voor de C-groep van Brabantia.

Verderop blijft het zwaar vanwege de stijgingen

Lunch hebben we op een bankje in het centrum van Pomarez.
Achter ons is het een grote rotzooi maar als je de foto in de juiste hoek maakt ziet het er best leuk uit. We zitten dan op zo'n 50 km en het ergste moet nog komen.

We hebben heel mooie uitzichten en als we goed kijken zien we aan de horizon de echte bergen van de Pyreneeën opdoemen. Deze boezemen ongemerkt toch wat angst in te voelen aan de kriebels in de buik.

Zoals gezegd, het ergste van vandaag moest nog komen en het kwam ook. Stijgingen tot wel 20% vergden het uiterste van ons en als onze route ons dan ook nog 2km lager neerzet dan waar we moeten zijn kunnen we die 2 km ook nog terug klimmen.
De 74km van vandaag worden er dan ook 80. Wel een mooi onderkomen met dito tuin.

Morgen meer.

Groet,
Jac en Jos

1. Jos Rasing:
    16 september 2018
    Dag dappere broers. Veel bewondering voor Jullie prestatie en ook knap dat jullie elke dag een lezenswaardig verhaal kunnen schrijven. Wr genieten ervan Groeten vanaf het Schotse eiland Skye, waar we ook genieten.
  2. Leo Bogaerts:
    16 september 2018
    iedere dag een overwinning in deze prachtige uitdaging.

Hou vol en vooral genieten. Oud Compostella fietser en genieter Leo Bogaerts