17e etappe Saint-Jean-Pied-de-Port

17 september 2018 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Vanmorgen heerlijk ontbeten in Chambre de Hote's Le Guilhat. Ook het diner van gisteravond was heerlijk, beetje chic wel door de aanwezigheid van een Frans echtpaar waar we overigens redelijk konden converseren.

Uiteindelijk 8.45 uur vertrokken en via Salies, bekend om haar zoutproductie naar Sauveterre- de-Bearn gereden. Daar al een paar stevige klimmetjes gehad, een onnodig omdat we niet goed hadden opgelet. Weer paar km extra.

Daarna werd het wat gemakkelijker omdat we meer daalden dan klommen hetgeen ons een angstig voorgevoel gaf voor het laatste gedeelte van de rit. En jawel hoor, het werd steil, steiler, steilst. Nog erger dan gisteren. Zelfs de koeien liepen in de weg.

Maar hoe steiler hoe hoger en de beloningen zijn toch weer de mooie uitzichten.

Gelukkig komt aan alles een eind en bereiken we Ispoure een wijk van Saint-Jean-pied-de-port. Om 16.30 uur duiken we even het stadje in om de bijzonderheden te bekijken en onze stempel te halen

Onze gastheer en -dame zijn zo goed geweest ons ook nu weer een heerlijk maal voor te schotelen wat wij weer dankbaar hebben aanvaard.

Morgen meer.

Groet,
Jac en Jos

1. Kees Lavrijsen:
    17 september 2018
    Mooie plaatjes. Daar doe je het toch voor. En LANGZAAM 😁😁 komt het einddoel in zicht (???)
  2. Leo Bogaerts:
    17 september 2018