14e etappe Villandraut

14 september 2018 - Villandraut, Frankrijk

Vanmorgen flink mistig. Goed teken zegt onze gastheer Alan en hij kreeg gelijk. Het werd mooi fietsweer. Soms bewolkt soms zon, rond 27 graden.
Overigens kon Alan goed wedijveren met Alex onze vorige gastheer. Ook de mond van Alan stond nauwelijks stil. Was overigens een Engelsman, best gezellig.

Eerste stuk langs de Dordogne, heel mooi stukje. De Dordogne, de lievelingsrivier van Jos. Hij heeft er een keer met zijn hele gezin in gelegen met een omgeslagen kano. De jongste was toen 4 jaar en had hij gelijk op zijn arm zitten, de andere 2 konden zwemmen en werden opgepikt door andere kano's. En Jos struinde met Mattie door de Dordogne, de omgeslagen boot aan de ene hand, Sebastiaan op de andere arm, over levensgrote keien in de rivier. De kinderen hebben er geen trauma aan overgehouden, Jos wel.
En dan te weten dat de verhuurder nog waarschuwde" attention, no Bordeaux hé"

Maar goed, dit even terzijde. Het was een mooi stuk langs de Dordogne.

Daarna weer veel tussen de wijnvelden gefietst en nou hebben die wijnranken de gewoonte om op hellingen te gaan staan en als je daar tussen fietst moet je wel die hellingen op( en af) en sommige zijn behoorlijk steil weten wij sinds vandaag. Maar als je eenmaal boven bent zijn de uitzichten adembenemend. Dan weet je weer waar je het voor doet.

Komen uiteindelijk in een levendig dorpje Villandraut met een vol terras. Gaan even rusten en douchen, alles uitgestorven. Terras gesloten. Het enige terras dat nog open is is achter de supermarkt. Je moet dan door de supermarkt in het magazijn zijn en daar is een bar met afgesloten terras. Helaas sluit de spar om half 6 dus hebben we ons shoufke schielijk moeten opdrinken.
Nog gauw wat boodschappen voor morgen gedaan.

Morgen meer

Groet,
Jac en Jos

1. Bernadette:
    15 september 2018
    Ik maak zelf wel uit of ik daar een trauma aan over heb gehouden... eerst bijna verzuipen, dan door je ouders losgelaten in een snelstromende rivier en daarna ook nog in een kano bij een wildvreemde fransoos. Er gaan er voor minder naar een psych. Maar mooi dat dit verhaal weer naar boven komt. Geniet van de mooie omgeving mannen!
  2. Jos:
    15 september 2018