13e etappe Montcaret

13 september 2018 - Montcaret, Frankrijk

Vandaag een beetje gezapige tocht. Saai en veel van hetzelfde. Wel een makkelijke want maar 71 km en veel minder hoogte meters dan bijv. gisteren.

Het schiet dus goed op, hebben onze lunch weer in de buitenlucht. Vandaag rond 24-25 graden en de zon laat zich niet vaak zien. Uitstekend fietsweer.

Pas op het einde wordt het weer een beetje interessant als we bij Bonneville plotseling tussen de uitgestrekte wijnvelden komen te rijden. Altijd weer een mooi en imposant gezicht.
Een van de wijnboeren heeft gemeend zijn huis te moeten omtoveren in een kasteel.
Is een nep kasteel zeg maar een chateau migraine.

In Montcaret zien we nog Romeinse opgravingen en komen aan bij onze slaapplaats Grand Chemin de la Vie. Mooie kamer met dito badkamer en uitzicht.
De gastheer heeft voor ons een tafeltje gereserveerd in het iets verder op gelegen restaurant. Goed geregeld zou ik zeggen.

Morgen meer.

Groet,
Jac en Jos

1. Johan Ceelen:
    13 september 2018
    Al een aardig woordje Frans heren. Volhouden, vol op die pedalen en smakelijk zou ik zeggen!
  2. Liesbeth:
    13 september 2018
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto's.
    We zitten jullie op de hielen en zijn al in Sedan. Zul je zien dat we morgen in de Morvan stranden.
    Bon voyage et bon courage et soyez prudent.
    Liesbeth en Harry