24e etappe El Alcebo de Saint Miguel

24 september 2018 - El Acebo de San Miguel, Spanje

Vandaag om half 9 op de fiets omdat we een redelijk zware tocht voor de boeg hebben. Kleine 100 km, veel klimwerk. Dit begint meteen vanuit Leon, waar we eerst een eenzame pelgrim zien, waarna we vol aan de bak moeten. Na een aantal beklimmingen vlakt het wat af en wordt het gemakkelijker.
In Astorga krijgen we eerst een bijzonder steile klim om vervolgens in een wonderschoon stadje rond te fietsen. We zien het paleis van Gaudi, een bijzondere kerk en meer van dit soort gebouwen. Hier halen we ook ook onze stempel en genieten van onze lunch.

Daarna rijden we door een bijzonder dorp, Castrillo, bijzondere bebouwing, fietsen onmogelijk vanwege de bestrating.

Dan komt het lastigste gedeelte van deze dag, de klim naar het Cross de Ferro, zeker 8 km lang naar een hoogte van 1450 meter. Redelijk te doen maar sommige stukken erg zwaar.
Het is een bijzondere plek en ook bijzonder om daar te zijn.
Iedereen is daar met eigen gedachten en wensen en het wordt te persoonlijk om daar te ver op in te gaan. Maar emotioneel is het wel.

Daarna afdalen naar El Acebo. Niet dus
Het eerste stuk was dalen en weer (flink) stijgen. Daarna was het afdalen en rond half 6 reden we El Acebo binnen. Mooi dorp en genieten van de ondergaande zon.

Morgen meer.

Groet,

Jac en Jos

1. Kees Lavrijsen:
    24 september 2018
    Sterkte met het verwerken van de emoties.
  2. Leo Bogaerts:
    24 september 2018
    Emoties maken de tocht extra mooi. Meer van deze ritten toegewenst.
  3. Toon:
    25 september 2018
    In een woord heel mooi en nu een pintje op mijn kosten
  4. Toon:
    25 september 2018