23e etappe Leon

23 september 2018 - León, Spanje

Zoals gisteren gezegd, vandaag een langere etappe en we waren niet helemaal zeker hoe het zou lopen. Dus voor 8 uur aan het ontbijt( beetje karig) en iets over 8 vertrokken. De route bleek mee te vallen qua zwaarte dus we hebben de uiteindelijke 118 km goed doorstaan. De route en de uitzichten waren vergelijkbaar met gisteren. In Sahagun waren we in het midden van de Camino, zeg maar de looproute van St. Jean Pied de Port naar Santiago. Daarom kwam je in dit dorp naast historische bouwwerken ook verschillende beelden tegen gerelateerd aan de pelgrimsroute.

Eergisteren bereikten we de 1800 km grens en gisteren de 1900 km grens en vandaag de 2000 km grens bij het plaatsje Villaturiel vlak voor Leon. Tijd voor weer wat getalletjes.
Geplande km's 1878
Werkelijke km's 2000
Gereden tijd 118,4 uur
Gem. Snelheid 16,9
Hoogtemeters 16536
Verbruikte cal. 45399

Rond 16.00 uur bereiken we Leon, een mooie maar drukke stad ( zondag?)
We hebben de kathedraal en wat andere gebouwen bezichtigd en op een terras wat gegeten. Terwijl we daar zaten ontmoeten we weer de 3 Limburgse fietsers die we ook in Roncesvalles en verderop tegen kwamen. Een van de 3 liet zich toen ontvallen dat wij de gemakkelijke route hadden genomen. Alsof die er is. In ieder geval sprak hij ons aan en toen we onze etappes en kilometers noemde zei hij " zo jullie maken dagen" waarop Jos zei " maar jullie zijn op dezelfde tijd toch ook hier? Bleken ze een stuk met de bus te hebben gedaan. Over gemakkelijk gesproken.

De komende dagen worden qua klimwerk weer wat zwaarder.

Morgen meer.

Groet,