11e etappe Suaux

11 september 2018 - Suaux, Frankrijk

Het gevoel vandaag is vanaf begin beter dan gisteren. Ligt vast toch aan de extra km van eergisteren.

In het begin rijden we langs immens grote zonnebloemvelden. Ze zijn uitgebloeid, zwart van kleur en laten hun kopje hangen. We zijn er tussen gaan staan voor een foto om te laten zien dat onze kopjes weer rechtop staan.

Vandaag bereiken we de 1000 km grens bij het plaatsje Chatain.
Tijd voor wat getallen;
Geplande km's 903 km
Werkelijke km's 1000 km
Gereden tijd 56,5 uur
Gem. Snelheid 17,7 km
Totaal hoogte mrs 6043 mtr
Verbruikte cal. 21795 cal

In Charroux is een mooie oude abdij te zien en daar willen we onze eerste abdijstempel bemachtigen. Helaas. Je kan overal in, alles bezichtigen maar er is niemand te bekennen dus geen abdijstempel. Hebben we verder op bij het gemeentehuis van Saint-Laurence maar gehaald.

Onze lunch genieten we weer in de buitenlucht op een plein in Benest.
Het is dan ook al 32 tot 34 graden heet.

Bij aankomst bij onze overnachtingsplaats blijkt weer geen restaurant in de omtrek te zijn maar nu hebben we een meedenkende gastheer die ons 10 km verderop naar een restaurant brengt en ook weer ophaalt. Dat noemen wij nu service.

Morgen meer.

2. Jos:
    Dubbele aantal
  3. Bianca:
    11 september 2018
    Goed bezig heren. En een prive taxi.
    Moet niet gekker worden
  4. OldStar Thies:
    12 september 2018
    Knap hoor, mannen. Ik bewonder jullie! Wij gaan vanochtend ook weer de wei in op weg naar ons 1000e doelpunt.
  5. Leny:
    12 september 2018
    Zorgen jullie wel dat je s morgens eten hebt als er onverhoeds weer geen ontbijt is fruit en yoghurt kan altijd in de tas mee 👍en de motor moet lopen in het begin van de dag.😊