21e etappe Burgos

21 september 2018 - Burgos, Spanje

Gisteren zijn we iets van de route afgeweken en dat betekent dat we vandaag ook niet op de route beginnen. Rijden langs de grote weg N120 naar Belorado. De auto's en vrachtwagens suizen langs ons heen. De looproute naar Santiago loopt wel langs deze weg.
Wij zijn blij en niet blij als wij na Belaros naar rechts afbuigen. De auto's zijn we kwijt maar de weg loopt weer omhoog. Het gaat een beetje op en af, gelukkig niet te steil over een uitgestrekt landbouw gebied. De dorpjes die we zien zijn klein, vervallen en uitgestorven. Soms levert dit ook mooie beelden op. Gelukkig nog wel een koffieadres kunnen vinden.

Onze lunch hebben we op het dorpsplein van Arlanzon waar we ook een stempel hebben gehaald op het gemeentehuis. Als we naar boven kijken zien we zomaar 4 vale gieren vliegen. We wisten wel dat we er behoorlijk uitzagen na al die inspanningen, maar zo erg??

Vandaar uit ging het even van een leien dakje en hadden we 10km zo lekker snel gedaan dat we een afslag op de route misten. Stukje terug en weer klimmen om in Burgos te komen terwijl de andere weg waarschijnlijk ook rechtstreeks naar Burgos ging. Dubbele teleurstelling.

In Burgos hebben we een hotelletje vlak bij de kathedraal met uitzicht hierop en daar brengen we eerst een bezoek aan. Je kan ervan denken wat je wil maar het blijft een heel mooi kunstwerk waar je ook kijkt.

Lekker pilsje op terras en daarna wat eten.

Morgen meer.

Groet