20e etappe Castildelgado

20 september 2018 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

Vandaag voor het eerst lange tijd tussen de wandelaars gefietst meteen vanaf Viana.
Vonden we heel bijzonder en deze route was mooi maar voor de fiets ook wel gevaarlijk.
Bij Logrono fietsten we langs een mooi meer en zagen we de eekhoorns rond rennen.
Verder op lag veel heel fijn grind op het pad en midden over het pad een grote scheur. Jos komt er met moeite goed over heen maar hoort achter zich een vervaarlijk geschuif. Jac weet zich tot drie keer toe te corrigeren maar die ene wandelaar liep toch echt in de weg waardoor hij langs het pad, gelukkig recht op, terecht kwam. Meteen geholpen door diezelfde wandelaar weer op het rechte pad en verder. Iets verder viel niet meer te fietsen omdat de scheuren in het pad over elkaar heen liepen. Dus stukje lopen.

Daarna werd het allemaal wat rustiger en niet te zwaar. Een lunch plaats zoeken viel vandaag niet zo mee omdat de zon weer hoog aan de hemel stond. Toch een schaduwplek gevonden, helaas zonder bankje. Komen in het volgende dorpje staan er we 10 bankjes, wel allemaal pal in de zon.

Normaal eindigden wij vandaag in Santa Domingo de la Calzada, maar we hebben gisteren besloten om een 13 km door te rijden naar Castildelgado. Dit lag niet geheel op de volgende route maar wij dachten van wel. Eigenwijs? Soms. De keuze was nu 10 km terug en langs de grote weg of Google maps volgen. Wetende dat dat problemen kan opleveren hebben we dat laatste toch gedaan. Eigenwijs? Soms. We rijden 10 km over paden vol met stenen etc. waar normaal alleen tractoren komen. Gelukkig blijft het redelijk vlak en komen we 17.30 uur aan bij Hostal Chocolaterie in Castildelgado.
Leuke slaapplaats met voldoende te eten en te drinken, dat dan weer wel.

Morgen meer.

Groet,
Jac en Jos

1. Toon:
    20 september 2018
    Geweldig het wordt als maar mooi er en je ruikt de eind streep hoop ik 😎🙄
  2. Anja en Rinus:
    20 september 2018
    Ohh nog maar 554 km. Eitje voor jullie.
    Maar we hebben veel respect💪
  3. Joyce:
    20 september 2018
    Goed bezig jullie! Leuk om te lezen hoe het gaat. Succes weer voor de volgende etappe! 💪
  4. Leny:
    20 september 2018
    Ik weet waar jullie vandaag gefietst hebben. Kennen jullie het verhaal van de haan in Santa Domingo? Mooi om jullie te volgen alsof we er zelf bij zijn 😊zet hem op mannen 💪
  5. Stef Coolen:
    21 september 2018
    Ik krijg steeds meer respect voor jullie Jac en Jos! Met genoegen lees ik jullie reisverhalen! Houd vol!
    Bij Rood-Wit Veldhoven hebben we afgelopen woensdag een prachtig 4e Kick Off Toernooi gehouden met deelname van 28 teams. Je leest er nog over in de ON! Evenveel succes toegewenst met jullie prestatie!!