19e etappe Viana

19 september 2018 - Viana, Spanje

We rijden Pamplona uit, waar we hebben geslapen, en zien veel Camino wandelaars en fietsers. Deze twee worden qua route, daar waar het kan, gescheiden van elkaar. Wij hebben niet direct een fotocamera paraat waardoor we deze scène niet konden vastleggen. Komt nog wel. Direct hebben we ook wat klimmetjes en dat bleef de hele dag door duren, de een wat langer de ander wat korter. Totaal toch weer ruim 1300 hoogtemeters net als gisteren.

Ook nu weer mooie uitzichten waar we ook keken.

Tijdens de lunch komt er een Engels sprekende man naar ons toe die Brabantia op ons shirt had zien staan. Hij had vroeger veel met die producten te maken gehad zei hij. Wij zeiden tegen hem dat wij daar niet van waren en lieten hem een beetje in vertwijfeling achter.
Ook fietsen wij twee Spanjaarden voorbij, groeten hen netjes met een hola. Iets verder op de route zitten beide Spanjaarden al op het terras waar wij ook gaan zitten. Hebben zij toch een kortere route gevonden. Ze waren heel aardig en wilden uiteraard weten waar we vandaan kwamen.

We hebben voor het eerst niets vastgelegd om te slapen om te zien of we daardoor wat flexibeler zouden zijn. Dat bleek niet het geval want we hadden zo wie zo 84 km te doen ( wilden we graag naar 90 tillen) maar door de hitte van vandaag (34 tot 36 graden) waren we blij dat we ons uiteindelijke doel, Viana, rond 17.00 uur hadden bereikt.

Het tweede pension dat we aandoen had gelukkig nog plaats al ging gelijk nadat we binnen waren het bord complet op de deur. Wij blij.
Later die avond Viana nog verkend. Een heel leuk oud stadje met diverse bezienswaardigheden.

Al bij al een behoorlijk pittige dag en we weten dat er zo nog meer komen.

Morgen meer.

Groet,

Jac en Jos

1. Kees Lavrijsen:
    19 september 2018
    Barry Stevens zei lange tijd geleden al: VOORAL DOORGAAM 👍👍
  2. Jan Plugers:
    20 september 2018
    Jos en Jac tot nu toe zeer genoten van jullie verslagen en foto's, erg mooi.

Heb je toch wel wat aan, aan die ritjes met de Brab al heb je bij ons niet meer dan een viaduct. Veel fiets plezier nog, blijven trappen.
  3. Jan van Hoef:
    20 september 2018
    Dik over de helft top , succes verder met jullie camino.